Bersabar bila UjianMU menimpa

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...

masih lagi diberi kesempatan utk menggerakan tgn..
meluahkan apa yg terpendam di dlm hati ini

Assalamualaikum w.b.t kepada semua pembaca..
semoga anda semua diberkati oleh Allah dan Allah sentiasa berada dgn org2 yg beriman..
InshaAllah.. semoga kita tergolong dlm org2 tersebut..

Allah Hu Allah, Allah Hu Allah. Allah Hu Allah
Lailahaillallah.

sentiasa mengingati Allah dgn menyebut nama2 Nya..
berzikir kepadanya dpt mendekatkan diri kita kepadaNya..
dan dpt membersihkan diri
serta menjauhkan diri kita daripada perkara2 MAKSIAT.

hati ini...
resah dan pilu memikirkan ujian yg Allah timpakan kepada diri ini..
minda sentiasa berfikir tntg knp Yang Maha Esa menurunkan ujian mcm ini kepada diriku..

mungkinkah akibat dari dosa dosa yg telah aku lakukan dulu??
jika ujian ini adalah satu balasan yg Kau turunkan kepada ku Ya Allah...
aku redha...aku redha...
sbb hambu Mu ini tahu,
Engkau Ya Allah lebih Mengetahui apa yg akan terjadi..
dan semua yg aku miliki di dunia Mu ini hanyalah pinjaman sahaja..

aku memohon kepada Mu ya Allah...
jika ujian Mu ni dpt menghapus dosa2 hambu Mu ini,
maka aku bersyukur ya Allah..

aku xsnggup utk menghadapi AZAB KUBUR MU...
aku takut.. takut akan azab mu..
jgnlah Engkau murka dgn hambu ini ya Allah..
sungguh hamba Mu ini leka dan lalai akan pinjaman Mu ini..

dan kau jauhilah keluargaku.. kenalan2 ku daripada AZAB2 MU...
ampunkalah kami..
sungguh.

KAU YA ALLAH adalah TUHAN YANG MAHA PENGASIH, PENYANYANG DAN PENGAMPUN.

TIADA TUHAN SELAIN KAU YA ALLAH YG MEMPUNYAI SEGALA ZAT ZAT KEBAIKAN.

Setiap apa perkara yg berlaku...
mesti ada hikmahnya..
maka bersyukurla..
sbb Allah masih sygkan kamu..

masih memberi peluang kpd kamu utk bernafas..
supaya kamu dpt memperbanyakkan ibadah kepadaNya..


.








This entry was posted in . Bookmark the permalink.