my spirit


assalamualaikum..

alhamdulillah.
bilik dah kemas!
baru la selesa nk stdy kat bilik sendiri pasni,
hehe..

hari ni nk kongsi sikit my spirit to u all.
kadang2 aku selalu rasa stress, tension, malas, dan perkataan yg sama
waktu dgnnya.

dan kekadang juga ak xtahu mcm mana nk atasi masalah ak ni.
ada org kata kena tidur, ,mandi ke...
tp...
memandangkan sekarang musim panas, mmg xblh tdur nyenyakla.
nk mandi plak, air senget plak. mlm2 je ada.

so, bila aku stress ke... malas ke...
ak tgk la cerita team medical dragon..
cerita tu sgt best!
sgt2 menaikkan semangat ak utk belajar dgn lebih rajin.
tp yg tu pun kekadang je..
klu dah tgk cite tu mmg buku dpn laptop smbil tgk cerita tu.
bertambah tambah semgt aku nk baca buku.

cerita tu byk mengajar aku apa erti doktor sebenarnya.
bg ak dokter ni bukan la satu pekerjaan yg nk mengejar duit.
nk mengejar duit, pegi join abg aku masuk RAFA.
umur baru 22 tahun, duit dah berpuluh puluh ribu,
gaji sebulan lebih dari 30 ribu.
seronok dpt duit.

tp dokter bukan mcm tu.
life dr. kat hospital.
tu sbb ada org kata dr. xde life.
sbb dorg xnmpk life dr. kat luar2 sana.
life dr, kat dalam hospital.
dokter yg baik, the good dr. is the good listener.
kena dgr luahan patients.
tp jgnla dok nangis dpn patients. nnti patient lagi sedih.
(ckp je jgn nangis, padahal aku ni menangis nangis tgk cite tu)
malu3....



tp tula..
jadila dokter yg terbaik..
terbaik di kalangan masyarakat.
supaya kita dpt berbakti dgn agama kita, bangsa kita, negara kita.
bila dah jadi dr. jgn lupa pada org yg byk bekorban utk kita.
which is our parents.

oklah.
have to go now.
kena mandi cepat2.
nnti xde air.
sejuk2 pun sejukla.
fresh to refresh!
ahaks!

bye2!

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

One Response so far.

  1. Lily says:

    Semoga anda menjadi soarang doktor muslim yang berjaya..=)