rumah baru dan malaysiaku...

assalamualaikum kawan2. =)

fuhhhh...
lega!!!
setelah 2 hari aku sibuk berpindah,
dapat juga rehat2 sebelum aku menghembuskan nafas yg terakhir di Mesir ni..

sekarang ni ramai org nk berpindah..
tp ramai juga yg tidak tahu betapa sakit dan penatnya pindah itu.
(sakit2... sakit belakang, sakit hati gaduh dgn baba, sakit tekak sbb menjerit2 dgn baba, sakit mata sbb tgk rumah yg xsiap2)

mmg betul la kata ustaz...
bila berurusan dgn org arab,
kte mmg kena tegas la teramat sgt.
klu bt gaya ayu2, mmg kena pijak la dgn org tu.

nyesal jugak aku sbb menjerit dgn baba tu,
tp, apakan daya aku utk menahan nafsu marah ku yg telah aku pendam setelah sekian lamanya.
setiap org ada kesabaran masing2.
kan2??

skrg ni,
nasihat pada kawan2,
dgn org arab.
jgn takut.
bila kita rasa hak kita dipermainkan.
bersiap sediala utk mempertahankan hak kita daripada dicabuli..
(ayat nk hyperbola je)

alhamdulillah. umah oman dah setel...
dah siap kemas..
baba oman nk kiteorg bersihkan rumah die spt yg mula2 kteorg duduk dulu..

kteorg sahut cabaran tu!!
kiteorg bersihkan sampai berkilat tandas dan dapur tu!
puas hati!!
baba dtg tgk terus diam!
tu la kau!, bajet org melayu lemah ka..
sorry sikit!

umah baru pun, 90% dah hbs kemas...
tinggal nk hias2 sikit2 je...


akhir sekali aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada yg sudi tolong kteorg pindah.
dan terima kasih juga kepada DR. MUAZ (ketua rumah) dan ahli bait yg lain kerana telah memberikn kerjasama yg jitu!

lepas, ni dgn rumah baru, azam baru, semangat baru, kita semua boleh skor MUMTAZ utk thn dua.
InsyaAllah. =)

This entry was posted in . Bookmark the permalink.